![]() |
|
|
#1 |
|
Global Moderator
5.137 80
Favo club: Hercules CF
Favo club NL: Vitesse Arnhem
Favo voetballer: Romario
|
Welke clubs/ Stadions in Spanje zou jij willen bezoeken
Ik heb nog een flinke lijst met stadions die ik nog wil bezoeken in Spanje.
Om de lijst niet te lang te maken zal ik het tot een top 10 beperken. Madrid Bernabeu ![]() Ondanks dat het niet mijn club is, vind ik dit het meest indrukwekkende stadion ter wereld. Vicente Calderon ![]() de kleuren... Barcalona Camp Nou ![]() Spreekt voor zich Valencia ![]() Mestalla (voordat het verdwijnt...) Grootste stadion van mijn ´Communidad´ en een echt voetbalstadion. Estadio Ciudad de Valencia (Levante) ![]() Als ik toch in Valencia ben... Ik weet eigenlijk niet waarom, stadion ziet er op de foto´s mooi uit en Levante is wel een club die me aanspreekt. Heb altijd wel een zwak voor ´kleine broertjes´ ondanks dat dit toch een club is met veel historie Sevilla Manuel Ruiz de Lopera (Betis)Ramón Sánchez Pizjuán (Sevilla) ![]() Voor beide stadions geldt, Het liefst tijdens de derby (van het mes... oeeeehhhh) Cadiz Estadio Ramon de Carranza ![]() Ligt lekker dicht bij het strand en er schijnt een fantastische sfeer te zijn. Huelva Estadio Nuevo Colombino ![]() Meer om de club dan om het stadion, het is tenslotte de oudste (en meest gezonde?) club van Spanje Bilbao Estadio San Mamés ´de kathadraal´ ![]() Wordt door heel veel mensen, waaronder echte kenners, heel erg hoog van opgegeven. Dit moet natuurlijk gecontroleerd worden. Ook op dit stadion zit tijdsdruk, daar ze op dezelfde plek een nieuw stadion gaan bouwen. |
|
|
|
|
|
#2 |
6.767 25904
Favo club NL: AFC Ajax
Favo voetballer: Nicolás Lodeiro
|
Dat van Betis uiteraard, jammer genoeg nog nooit geweest. Verder het Bernabéu tijdens een wedstrijd en Mestalla.
|
|
|
|
|
|
#3 |
770 10
Favo club: Club Atlético de Madrid
Favo voetballer: ¡¡U-RU-GUAYO!!
|
In het stadion van Cádiz ben ik wel eens geweest, alleen niet tijdens het wedstrijd, dus die zou ik ook wel graag zien. Wat jij zegt, de aanhang van Cádiz behoort tot de fanatiekste.
De stadions die ik verder zou willen zien, daar ben ik al geweest, ook al ben ik ook wel nieuwsgierig naar het stadion van Athletic. Ik voeg er eentje toe en eigenlijk alleen omdat de club me wel bevalt en omdat het curieus is dat het stadion is vernoemd naar een speler die nooit bij de club heeft gespeeld. ![]() Coliseum Alfonso Perez (Getafe CF) En ik wil ook het stadion zien van CD Móstoles bij een wedstrijd omdat ik nog steeds niet begrijp hoe ze daar 16.000 man in zouden moeten krijgen. Maar ja, in de Tercera División trek je niet snel dat soort toeschouwersaantallen. Maar ik zal volgend seizoen eens een onderzoek instellen en met wat mensen praten daar. |
|
|
|
|
|
#4 |
1.370 400
Favo club: FC Barcelona
Favo club NL: Ajax
Favo voetballer: Ronaldinho
|
Mijn volgende Spanje trip wordt waarschijnlijk Valencia, simpelweg omdat ik graag het Mestalla nog een keer wil zien voordat ze naar een nieuw stadion gaan. Dan is het niet meer dan logisch ook het stadion van Levante te bezoeken.
|
|
|
|
|
|
#5 |
8.857 10
Favo club: AFC Ajax
Favo voetballer: Lisandro Lopez
|
Vicente Calderon, Bernabeu, Camp Nou en het stadion van Bilbao wil ik in de toekomst bezoeken. Mestella zit er waarschijnlijk niet meer in
. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Citaat:
Het schijnt alleen erg moeilijk te zijn om aan kaarten te komen, maar met een beetje voorbereiding moet dat ook lukken. Van de kathedraal / San Mames weet ik niet wanneer ze gaan bouwen, alleen wel dat het stadion op dezelfde plek komt, dus is het zaak om daar langs geweest te zijn, voordat ze met de bouw beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
3.785 10
Favo club: PSG, Standard de Liège
Favo club NL: FC Utrecht
Favo voetballer: Wesley Sneijder
|
Dolgraag Bilbao, Mestalla, Riazor en Bernabeu.
|
|
|
|
|
|
#8 |
906 80
Favo club: U.D. Las Palmas
Favo club NL: Feyenoord
Favo voetballer: Marcos ''matador' Márquez
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
401 10
Favo club NL: Feyenoord, fc Dordrecht
|
Citaat:
Als je toch naar Valencia gaat kun je net zo goed naar Vila-real gaan...is met de auto 20 minuten.... Als je met de auto naar Valencia gaat vanuit Nederland kom je iid ook langs Tarragona |
|
|
|
|
|
|
#10 |
266 100
Favo club: Athletic Club
Favo voetballer: Lucarelli & Oleguer
|
Eigenlijk gewoon zoveel mogelijk behalve die in Madrid... Vallecas uitgezonderd.
Maar vooral: - Ipurua, Eibar - Camp Nou, Barcelona - El Sadar, Osasuna - Ramón de Carranza, Cádiz - Las Llanas, Sestao River - Ellakuri, Laudio En het Atotxa van Erreala maar dat kan niet meer Wist trouwens niet dat 'Bilbao' zo geliefd was... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
De kathadraal is (in mijn beleving tenminste...) wereldberoemd.
|
|
|
|
|
|
#12 |
770 10
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
266 100
|
Waarom niet?
... Laat ik het zo zeggen, Basken en Catalanen worden nogal raar aangekeken in Madrid, vooral wanneer ze onderling hun eigen taal praten of laten blijken trots te zijn op hun 'land'. Dat wordt niet gewaardeerd daar... na de aanslagen in Madrid zijn er bijvoorbeeld verschillende Basken openlijk op straat in elkaar geslagen terwijl er geen enkele aanleiding voor was, ze liepen er niet mee te koop maar een Bask heeft nu eenmaal een ander uiterlijk dan de gemiddelde Spanjaard. Daarbij is het simpelweg levensgevaarlijk om als fan van een Baskische club een uitwedstrijd in Madrid te bezoeken, je zal daar maar met je sjaaltje rondlopen en toevallig de UltraSSur, Frente Atlético (of Bastión) of een of andere dwaze skinhead tegen komen, je kent het verhaal waarschijnlijk... Wanneer ik in Madrid ben, voor wat voor reden dan ook, ga ik me niet aanpassen of anders kleden dan ik hier doe, feit is wel dat de mensen mij daar niet gaan helpen en als dat ik de verkeerde tegenkom ik een probleem heb. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zijn er ook aardige en behulpzame Madrilenen, maar wanneer het merendeel merkt dat je sympathie hebt voor Euskadi of als je daar vandaan komt zijn ze toch afstandelijk(er). Ongetwijfeld zullen sommige het hier niet mee eens zijn maar iedereen uit Euskadi of Catalunya die ik er over gesproken heb ervaart het zo... Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Citaat:
oppermachtig, alle sukkels scheiten, prachtig! Of als je wilt lezen, Ska P 1-8-7, Ik heb schijt aan Madrilenen, Catalanen, Basken al die mafkezen, die de Ska niet vullen en de P niet snappen, dan volgt de 1-8-7 en dat stopt niet bij klappen. Sorry liet me even gaan, ff rappuh Hercules/Vites ole ole !!! ![]() Laatst gewijzigd door skaP187 : 1 juni 2007 om 18:46. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Ff serieus, ik denk dat het ook in Rotterdam niet zo slim is om met een Ajax sjaaltje rond te lopen, of de bijdehante (schrijf je dat zo?, vreemd) Amsterdammer uit te hangen en visa versa.
Dat stukje in het Engels, ja, dat zijn gewoon mafkezen en die kom je overal tegen... Snap wel dat het de trek op een tochtje naar Madrid niet vergroot, maar ik ken een heleboel Basken die in Madrid wonen en werken, zonder noemenswaardige problemen. Of te wel als je maar normaal doet (en niet gaat rappen...?!) |
|
|
|
|
|
#17 |
770 10
|
Andersom is trouwens niet beter. Je mag als Spanjaard blij zijn dat ze die nummerborden niet meer verstrekken waar je op kan zien waar je vandaan komt, je bent je leven niet meer zeker in Baskenland.
Ook leuk is de weg vragen met je Madrileense accentje in Barcelona. Ze willen je nog wel vertellen waarheen maar vraag niet op welke manier. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
In het Catalaans natuurlijk!
|
|
|
|
|
|
#19 | |
1.763 10
Favo voetballer: Guardiola, Xavi, Arteta
|
Citaat:
Die nummerborden hebben ze nu blijkbaar afgeschaft. On-topic, ik zou het wel mooi vinden ooit eens in Estadio Santiago Bernabéu, Estadio Vicente Calderón en Mestalla te komen. Camp Nou en Estadi Olímpic heb ik inmiddels al van binnen gezien en Nuevo Los Cármenes (Granada CF) van buiten, helaas alle op niet-wedstrijddagen (Barça was wel aan het trainen naast het stadion, dus wel spelers gezien). |
|
|
|
|
|
|
#20 |
770 10
|
Er was ook een topic waar je kon inzetten in welk stadion je was geweest, maar waar die is gebleven??
EDIT: het lag aan mijn gebruikersinstellingen. Nu kan ik het topic gewoon zien in dit subforum. Laatst gewijzigd door Atleti : 6 juni 2007 om 02:32. Reden: Probleem opgelost |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
moet je ff pb-en naar een mod, ik dacht ook dat deze hier stond, maar nee!
Hoezo kan je er eentje toevoegen aan je lijst? |
|
|
|
|
|
#22 |
1.419 79
Favo club: PARMA FC
Favo voetballer: Zola
|
Bilbao zou ik zeer graag eens naar toe willen gaan. Ik heb van Parma fans gehoord dat de sfeer geweldig is.
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Citaat:
Vanaf volgend jaar is de stadion overigens te bewonderen in de segunda! (als het een beetje meezit ) |
|
|
|
|
|
|
#24 |
1.419 79
Favo club: PARMA FC
Favo voetballer: Zola
|
Ik verwacht dat ze zondag het veilig gespeelde Levante wel gaan verslaan op eigen veld. Het zal wel een feestje worden in het Baskenland.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Ik heb een voorgevoel dat dit slot van het wonderbaarlijke mooie seizoen 2006/2007 een ramp wordt voor Baskenland.
|
|
|
|
|
|
#26 |
266 100
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Citaat:
gewoon aan de paella, lekker flesje wijn en daarna een potje voetbal. Daar Basken gek op (lekker) eten zijn verwacht ik een gezellige boel! Altijd welkom een mooie club in de segunda, want helaas gaan wij niet promoveren! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
1.763 10
Favo voetballer: Guardiola, Xavi, Arteta
|
Volgende maand in ieder geval van plan om het Mini Estadi en (nogmaals) Camp Nou te bezoeken.
Als het even meezit pak ik ook nog twee wedstrijden mee. Hopelijk is de club zo verstandig ivm mijn aankomst in de stad Barça B - Vilanova zondag laat in de middag en Barça - Levante zondagavond te plannen, maar dat is nog even afwachten... Ticketprijzen via internetverkoop vallen mij overigens nog mee, het is niet veel duurder dan in de ArenA. |
|
|
|
|
|
#29 |
770 10
|
Ik heb kaartjes voor Rayo tegen Pontevedra voor aanstaande zondag. Toppertje in de Segunda B.
Camera zit in de oplader. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Global Moderator
5.137 80
|
Dat lijkt me wel een leuke club/ stadion. Was knoert daar niet laatst geweest?
|
|
|
|